Pierwsze dni w pracy – jak sobie poradzić?

2021-11-09

Sukces! Masz pracę! Jak sobie poradzić w pierwszych dniach w nowej pracy?

Szukanie pracy i rozmowy kwalifikacyjne są stresujące, wszyscy doskonale o tym wiemy. Jednak kiedy uda się przejść pozytywnie przez wszystkie etapy rekrutacji… Stres i trema nie odpuszczą, ponieważ czekają nas pierwsze dni w nowej pracy! Jak sobie poradzić? Jak się zachowywać?

Jak sobie poradzić w nowej pracy?

Pierwszym dniom nowej pracy mogą towarzyszyć obawy. Mogą się pojawić takie pytania, jak na przykład: jaki będzie nowy szef i współpracownicy? Na wiele spraw pracownik nie ma wpływu, ale jest coś, nad czym może zapanować. Może pokazać się od jak najlepszej strony, aby wywrzeć dobre pierwsze wrażenie. Warto wejść do nowego zespołu z serdecznością i pewnością siebie. Nie zapominając o podstawach, takich jak punktualność, czy odpowiedni dresscode.

Pierwsze dni w pracy – o czym warto pamiętać?

W pierwszych dniach w nowej pracy pojawia się dużo ważnych informacji dotyczących obowiązków i zasad panujących w firmie. W jaki sposób to wszystko zapamiętać? Polecamy staroświecki pomysł! Po pierwsze warto zabrać ze sobą notes, aby zapisać wszystkie ważne informacje. Po drugie… nie bać się zadawania pytań. Lepiej przyznać się do swojej niewiedzy, niż w pierwszych dniach popełnić błędy. Gwarantujemy, że przełożeni docenią chęci nowego pracownika (oczywiście pod warunkiem, że nie będzie wielokrotnie pytał o te same informacje – warto pamiętać o notatniku!).

Jak nawiązywać znajomości w nowej pracy?

Bycie aktywnym, włączanie się w rozmowy i dyskusje pozwolą lepiej i szybciej nawiązać znajomości w nowej pracy. Najłatwiej nawiązać kontakt ze współpracownikami rozmawiając o… pracy. Pytając jak długo pracują oraz czym się zajmują. Zainteresowanie na pewno spotka się z sympatią z ich strony! Dobrze jest też powiedzieć parę słów o sobie i o swoim doświadczeniu.

Złota zasada, o której musisz pamiętać nie tylko w nowej pracy.

Pamiętaj, że nie należy w zły sposób wypowiadać się o swojej poprzedniej pracy i współpracownikach. Może to zostać źle odebrane, ponieważ przecież kiedyś możesz odejść i z tej firmy… Daj się więc poznać od pozytywnej strony, a z poprzedniej pracy wynieś tylko pozytywne doświadczenia!